Інтелект – карти в початковій школі.
На даному
етапі розвитку суспільства потік інформації постійно збільшується, тому виникає
необхідність вміти її опрацьовувати і краще запам’ятовувати. Завдання нової
школи – навчити дітей не губитися в цьому потоці, а фільтрувати,
систематизувати, класифікувати почуте і побачене. Досить ефективною в цьому
плані є технологія інтелект – карт. Вираження думок за допомогою схем. Давно не
новий, але дієвий спосіб конспектування, запам’ятовування і впорядкування інформації. І навчити дітей
цій технології необхідно вже починати з молодшого шкільного віку.
Завдання вчителя – навчитися оптимізувати навчально – пізнавальну
діяльність учнів завдяки унаочненню послідовності пошуково – орієнтувальних
дій; встановленню взаємозв’язків різноманітних понять; залучити до активної
участі дітей у створенні карти знань, коли вони у процесі обговорення, один з
одним обмінюються думками, міркуваннями, висловлюють пропозиції, варіанти
відповідей.
Інтелект – карти можна створювати з учнями на всіх уроках.
Алгоритм роботипристворенніІнтелект-картипередбачає
використання різних графічнихзасобів (малюнків, символів, стрілочок, шрифтів). Ключовіслова пишутся розбірливопечатними літерами.
1.Аркуш паперу кращерозташувати горизонтально: так відводиться більше місця під малюнок.
2. У центрісторінки пишетьсяі виділяється головнаідея (наприклад, назва нової теми).
3. Використовуючи різнокольорові ручки, від«головноїідеї» відходять лінії (гілки), кожна з яких виділяється під певний момент основної теми. Кожнагілка підписується. Для того,щоб назватигілку,необхідно підібрати ключове слово, щоб воно найбільш повно відповідало темі даноїгілки.
4. Від великих гілок відходять менші, для їх назви також підбираються ключові слова.
Фрагмент уроку «Навчанняграмоти»
Тема. Звук [м]. Позначенняйого буквами М, м («ем»).
І.
Відгадування загадок для знаходження спільного між словами відгадками «море» і
«морозиво»
• Запропонувати дітям розгадати дві
загадки. Після відгадування кожної загадки записати на дошці слово – відгадку.
Вонобезкрає,
синє,
І вітрийогостережуть,
А кораблікрасиві,
По воднійгладійдуть. (Море)
І вітрийогостережуть,
А кораблікрасиві,
По воднійгладійдуть. (Море)
Мені
мама з магазину
Принесла в обгортці зиму.
Я її за митьзігрів.
Як? Та дуже просто — з’їв!
(Морозиво)
Принесла в обгортці зиму.
Я її за митьзігрів.
Як? Та дуже просто — з’їв!
(Морозиво)
• Допомогти дітям визначити,
що спільного може бути між цими двома словами (море і морозиво). Отже, ви здогадалися, яку букву ми будемо сьогодні
вивчати?(Буква М)
ІІ. Створення інтелект – карти:
Які слова, ви ще знаєте,
щоб починалися на букву М? (Мак, машина, мама, миша,масло,молоко). Давайте, щоб
краще запам’ятати ці слова та дізнатися нових зробимо інтелект – карту. Що буде
в центрі нашої карти?(Буква М) Пишемо в центрі букву М та від неї ведемо
стрілочки. Потім, вставляємо зображення перерахованих слів та підписуємо їх.А
ще які ви знаєте слова? (Моряк, маяк, мандарин, манго)
мишка молоко мама машина
морозиво
мило
0 коментарі:
Дописати коментар