Використання 6 цеглинок LEGOна уроках в
початковій школі
Використання
LEGO на уроках у початкових класах - це важливий елемент навчального процесу,
який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам'ять,
мовлення, дрібну моторику. Дітипроявляютьсвоїтворчіздібності, фантазії,
навчаютьсявзаємодії з однолітками, взаємодопомоги, обміну інформацією, вмінню прийматирішення,
розвиваютькомунікативнінавички. При цьому у дитини виникаєбажаннявчитися,
кращезасвоюєтьсяматеріал. А ценайважливіше!
LEGO - це одна з
відомихпедагогічнихтехнологій, що використовуєтривимірнімоделі реального світу
і предметно-ігровесередовищенавчання і розвиткудитини. У педагогіці LEGO технологіяцікаватим, що, будуючись на
інтегрованих принципах, об'єднує у собіелементи гри і експериментування. Ігри
LEGO тут виступають засобом дослідження
і орієнтаціїдитини в реальному світі, просторі і часі.
У цьому
навчальному році кожен першокласник отримав шість цеглинок LEGO. До вашої уваги
пропоную навчальні ігри:
1. Маленькіфантазери.
Мета:
розвиватимовленнєвуініціативу, образнемислення, творчууяву, зв'язнемовлення,
стимулюватикреативністьдітей, розвиватидрібну моторику рук,
уміннярозв'язуватипроблемніситуації.
Хід вправи:
запрошую дітейсісти півколом на килимку. Розміщую у середині кола цеглинкирізні
за формою та кольором. Заздалегідь будую певного персонажа і починаю розповідати
дітям історіюабо казку про нього. Завершую розповідь якоюсь проблемною ситуацією.
Пропоную дітямтакожпобудуватиказкового
персонажа. По завершенні побудови моделі прошу дітейспробуватипридуматизакінчення
історії. Даю можливістькожнійдитинірозповістивласнукінцівкуісторії.
2. Викладимоделіслів.
Мета:
навчитивизначитипослідовністьзвуків у словах, робитизвуковийаналізслів,
виховуватиспостережливість, увагу та самостійність.
Хід вправи:
запрошую дітейсісти півколом на підлозі. Розміщую у середині кола цеглинкирізні
за формою та кольором. Заздалегідьготуюкарткизі словами, надрукованими великим,
напівжирним шрифтом (КІТ, МИША, ЛІС тощо).
Прошу дітейвикластиізцеглинокформинадрукованихслів.
А дітям, яківміютьвже читати, пропоную спочаткупрочитатинадруковані слова, а
потімвикластиїхізцеглинок.
3. "Звукова схема слова".
Мета:
вчитисявизначати звуки у словах, будувати модель, виховувативмінняпрацюватиіндивідуально
та в парах, розвиватидрібну моторику рук, увагу.
Хід вправи: заздалегідь
готую слова. Наприклад, "Риба", вимовлю це слово, а
дітивикладають на плато
кількістьголоснихзвуків (червоним) та приголоснихтвердих (синім) чи м'яких
(зеленим) звуків у слові.
4.Тематичне конструювання
Мета:розвивативмінняпрацювати
разом(робота в парах), узгоджуватисвоїдії з діямитоваришів.
Формувативміннявиконуватизавданнявідповідно до поставленої мети.
Розвиватимислення, творчууяву. Сприятирозвиткумовлення.
Хідвправи: розташовую великукількістьцеглинокрізногокольору
(зеленого, синього, червоного, жовтого) середкімнати.
Об’єдную дітей
у пари. Прошу дітей разом в парах побудувати, щось/ якийсь предмет,
якийстосується теми «День народження»/ «Зоопарк»/ «Наш клас».Після того, як модель побудована, прошу їхописати, що вони
побудували (питань може бути безліч. У тому числі відкритих залежновід теми і
сконструйованоїмоделі).
5. Вивчаємовеликі та маленькібукви.
Мета: засвоєння
та вміннявідрізняти та знаходитивеликі та маленькілітери,
виховуватиспостережливість і увагу.
Хідвправи: у
кожноїбукви є її великий та маленький варіант. Для того щоб дитина
вмілазнаходити велику та малу букву, беру по двіцеглинки одного кольору для
кожної букви. В окрему корзину кладу всіцеглинки LEGO з написаними на них
буквами. Дитина повинна знайтидвіоднаковіцеглинки з великою і маленькою буквою
та з'єднатиїх.Кольори для кожноїбуквипотрібні бути однакові.
6. Вивчаємо порядок букв в алфавіті.
Мета:
розвиватипам'ять, розвиватидрібну моторику , увагу.
Хідвправи:
вивчаючи порядок букв в алфавіті, дитина
може будувати "змійку" з цеглинок
LEGO, приєднуючибукви. Спочаткуцеможнаробити, тримаючи азбуку. Пізніше,
коли дитина вжезнаєалфавіт,складає "змійку" з букв, не зазираючи до
алфавіту.
7. Складаємо слова з цеглинок LEGO.
Мета:
виховуватиспостережливість, увагу, вмінняз'єднуватибукви у слова.
Хід вправи: роздруковую
на листі слова, де буква співпадає з маленькоюцеглинкою LEGO. Дитина повинна
відтворитикожне слово, шукаючицеглинку зпотрібною буквою та з’єднуючи їх разом.
8. Вчимосярахуватикількість букв в
словах.
Мета:
закріплюватинавичкичитання, розвиватимислення,
вміннявиконуватизавданнявідповіднодопоставленої мети.
Хідвправи: пишу
слово на довгійцеглинці LEGO, де кожна буква співпадає зоднією маленькоюцеглинкою LEGO.
Дитина повинна підібратитакі ж самілітери на маленьких цеглинках LEGO та
зробити слово, як на довгійцеглинці.
9. Вивчатискладиу словах.
Мета:
вчитидитину ділити слово за складами, розвиватимислення,
вдосконалюватинавичкичитання.
Хід вправи:
пишу слово на довгійцеглинці LEGO, де кожний склад співпадає
зоднієюмаленькоюцеглинкою LEGO. Дитина повинна підібратитакі ж самісклади на
маленьких цеглинках LEGO та зробити слово, яке на довгійцеглинці.
10. Вчимо члениречення з
цеглинкамиLEGO.
Мета: вивчати
та закріплюватипоняття про члениречення,
розвиватидрібну моторику .
Хідвправи:
найдовшіцеглинкипідписую назвоюкожної частини
мови: іменник, прикметник, дієслово, займенник, числівник і прислівник.
На інших цеглинках, менших, пишу різні слова. Дитина повиннарозібрати слова до
належноїчастини мови, роблячивежіізконструкторLEGO.
11. Художники
Мета: уявляти і
творчомислити, вигадувати та описувати, експериментувати,
генеруватиоригінальніідеї.
Хід
вправи: дітирозкладаютьцеглинки на
аркушіпаперу.
Використовуючиолівці,
фломастери, фарби, дітидомальовують до цеглинокрізнідеталі, перетворюючиїх на
частину малюнка.
12.Відповідаємоцеглинками
Мета: слухати і
відповідати на запитання, швидкореагувати на виклики, використовувати на
практицінабутізнання, вмітикеруватиемоціями.
Хід вправи:1.
Дітям пропоную будь-яку тему (континенти, тварини, рослини, частинимовитощо).
За кожнимпоняттямзакріпленацеглинкапевногокольору. Відповідають на
запитаннядітилише за допомогоюцеглинок. 2. Наприклад: «Воднийсвіт»– Якщо дитина
чуєназвурічки, вона піднімає правою рукою синю цеглинку. ( Називаю
будь-якіназви, дітямпотрібнореагуватитільки на назвурічки в зазначенийспосіб.
Наприклад, Боржомі, Дніпро, леопард, Амазонка тощо) – Якщо дитина чуєназву
озера, вона піднімаєлівою рукою блакитнуцеглинку. (Називаю будь-якіназви,
дітямпотрібнореагуватитільки на назву озера в зазначенийспосіб).
13. Літературніскарбнички
Мета: розумітихудожнітвори,
виділятиосновнупроблему, аналізуватиїї, пропонуватисвійваріантвирішення,
письмово, стисловикладатидумки, розкладатитекстнаважливіскладові,
розумітикомпозиціюізнаходитилітературніприйоми, використаніавтором,
усноіписьмововисловлюватисвоїдумки.
Хідвправи: 1.
На аркушіпаперудітиобводятьцеглинкивідповіднимикольорами.
Отриманікольоровіпрямокутники і будуть «скарбничками».
2.
Дітямпропонуєтьсязгадатилітературнийтвір, який вони читали напередодні.
Отримануінформацію і знання пропоную розкласти по скарбничках: в
червонускарбничкузаписатиіменаголовнихгероївтвору, в жовту — записати,
якічарівні, незвичайніречібуливикористані, в зелену — записатиосновну проблему
твору, в синю — якийваріантвирішеннябувзапропонований автором, в блакитну —
записативласнийваріантвирішенняпроблеми.
14. Математика і я
Мета: дітивчаться
математичній грамотності,
застосовуватиранішевивчене, швидкореагувати, виконуючипроблемнезавдання.
Хідвправи: 1. Дитина об’єднує 6 цеглинок у двігрупи:
холодні та теплікольори. Цеглинкамтеплихкольорівприсвоюється знак “+”, холодних
– знак “-“. За
кожноюцеглинкоюзакріплюється своя цифра. Наприклад, червона =1, помаранчева =
2, жовта =3, зелена =4, блакитна =5, синя =6 (знаки і цифриможуть бути
будь-якими).
2. Пропоную дітямвикластиматематичнийланцюжок,
використовуючипотрібніцеглинки, для того щоботриматисвійвік,
кількістьчленівродини, днівтижня, місяців у навчальномуроцітощо.
15.Світлофор
Діти називають
кольори світлофору,об’єднуються в три групи,обравши цеглину певного кольору.
Завдання групі:привітатися,представитися.
Перемагає група, яка виконала завдання першою.Поступово,через кілька
днів,тижнів, завдання ускладнюю: «назвати прізвище,по батькові,адресу,день
народження».
16.Пори року
З яким кольором
асоціюється пора року? Весна –зелений. Зима-синій. Осінь-жовтий. Літо-червоний.
Діти називають по черзі,об’єднуються в групи за кольором цеглин.Завдання
групі:назвати місяці кожної пори року.
17.Склади модель характеру
Цеглини
розподіляють за кольором на теплі та холодні.Згадуючи казкових героїв,
називають позитивні та негативні риси характеру,співвідносять з цеглиною.
18.Виростимо речення
Починаємо гру з
однієї цеглини. Іменник-зелена. Дівчинка.
Дієслово.
Червона. Дівчинка співає. Прикметник-жовта. Весела дівчинка співає.
19.Склади модель слова
Голосний-червона,
приголосний твердий-зелена,приголосний м’який –блакитна. Порівнюють
моделі,з’ясовують, якою буквою позначають звуки на письмі.
20.Ігри – руханки з цеглинками
Збери
комплект,відтвори за зразком та інші.
21.Трансформер
Завдання
групі:збудувати істоту,рослину,будівлю,вид транспорту тощо. Розказати про неї.
Обвести,домалювати,оживити.
Висновок
ВикористанняLEGO на уроках у початковійшколі – цекорисний і
важливийелементнавчальногопроцесу. Працюючи з LEGO,
дітирозвиваютьпросторовууяву. Добре організована робота з конструктором LEGO
має великий потенціал: допомагаєвироблятипевніякості - посидючість, взаємоповагу,
акуратність, терпіння,розвиває креативне мислення.
Діти вчаться
домовлятися,відстоювати власну думку,поважати думку інших,доповнювати один
одного, шукаючи спільні рішення,висувати ідеї,творчо мислити,експериментувати.
0 коментарі:
Дописати коментар