середа, 9 жовтня 2019 р.


Використання 6 цеглинок LEGOна уроках в початковій школі
Використання LEGO на уроках у початкових класах - це важливий елемент навчального процесу, який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам'ять, мовлення, дрібну моторику. Дітипроявляютьсвоїтворчіздібності, фантазії, навчаютьсявзаємодії з однолітками, взаємодопомоги, обміну інформацією, вмінню прийматирішення, розвиваютькомунікативнінавички. При цьому у дитини виникаєбажаннявчитися, кращезасвоюєтьсяматеріал. А ценайважливіше!
 LEGO - це одна з відомихпедагогічнихтехнологій, що використовуєтривимірнімоделі реального світу і предметно-ігровесередовищенавчання і розвиткудитини. У педагогіці  LEGO технологіяцікаватим, що, будуючись на інтегрованих принципах, об'єднує у собіелементи гри і експериментування. Ігри LEGO  тут виступають засобом дослідження і орієнтаціїдитини в реальному світі, просторі і часі.


У цьому навчальному році кожен першокласник отримав шість цеглинок LEGO. До вашої уваги пропоную навчальні ігри:

1. Маленькіфантазери.
Мета: розвиватимовленнєвуініціативу, образнемислення, творчууяву, зв'язнемовлення, стимулюватикреативністьдітей, розвиватидрібну моторику рук, уміннярозв'язуватипроблемніситуації.
Хід вправи: запрошую дітейсісти півколом на килимку. Розміщую у середині кола цеглинкирізні за формою та кольором. Заздалегідь будую певного персонажа і починаю розповідати дітям історіюабо казку про нього. Завершую  розповідь якоюсь проблемною ситуацією.
Пропоную дітямтакожпобудуватиказкового персонажа. По завершенні побудови моделі прошу дітейспробуватипридуматизакінчення історії. Даю можливістькожнійдитинірозповістивласнукінцівкуісторії.

2. Викладимоделіслів.
Мета: навчитивизначитипослідовністьзвуків у словах, робитизвуковийаналізслів, виховуватиспостережливість, увагу та самостійність.
Хід вправи: запрошую дітейсісти півколом на підлозі. Розміщую у середині кола цеглинкирізні за формою та кольором. Заздалегідьготуюкарткизі словами, надрукованими великим, напівжирним шрифтом (КІТ, МИША, ЛІС тощо).
 Прошу дітейвикластиізцеглинокформинадрукованихслів. А дітям, яківміютьвже читати, пропоную спочаткупрочитатинадруковані слова, а потімвикластиїхізцеглинок.

3. "Звукова схема слова".
Мета: вчитисявизначати звуки у словах, будувати модель, виховувативмінняпрацюватиіндивідуально та в парах, розвиватидрібну моторику рук, увагу.
Хід вправи: заздалегідь готую слова. Наприклад, "Риба", вимовлю це слово, а дітивикладають  на плато кількістьголоснихзвуків (червоним) та приголоснихтвердих (синім) чи м'яких (зеленим)  звуків у слові.

4.Тематичне конструювання
Мета:розвивативмінняпрацювати разом(робота в парах), узгоджуватисвоїдії з діямитоваришів. Формувативміннявиконуватизавданнявідповідно до поставленої мети. Розвиватимислення, творчууяву. Сприятирозвиткумовлення.
Хідвправи: розташовую великукількістьцеглинокрізногокольору (зеленого, синього, червоного, жовтого) середкімнати.
Об’єдную дітей у пари. Прошу дітей разом в парах побудувати, щось/ якийсь предмет, якийстосується теми «День народження»/ «Зоопарк»/ «Наш клас».Після того, як модель побудована, прошу їхописати, що вони побудували (питань може бути безліч. У тому числі відкритих залежновід теми і сконструйованоїмоделі).

5. Вивчаємовеликі та маленькібукви.
Мета: засвоєння та вміннявідрізняти та знаходитивеликі та маленькілітери, виховуватиспостережливість і увагу.
Хідвправи: у кожноїбукви є її великий та маленький варіант. Для того щоб дитина вмілазнаходити велику та малу букву, беру по двіцеглинки одного кольору для кожної букви. В окрему корзину кладу всіцеглинки LEGO з написаними на них буквами. Дитина повинна знайтидвіоднаковіцеглинки з великою і маленькою буквою та з'єднатиїх.Кольори для кожноїбуквипотрібні бути однакові.

6. Вивчаємо порядок букв в алфавіті.
Мета: розвиватипам'ять, розвиватидрібну моторику , увагу.
Хідвправи: вивчаючи  порядок букв в алфавіті, дитина може будувати "змійку" з цеглинок  LEGO, приєднуючибукви. Спочаткуцеможнаробити, тримаючи азбуку. Пізніше, коли дитина вжезнаєалфавіт,складає "змійку" з букв, не зазираючи до алфавіту.

7. Складаємо слова з цеглинок LEGO.
Мета: виховуватиспостережливість, увагу, вмінняз'єднуватибукви у слова.
Хід вправи: роздруковую на листі слова, де буква співпадає з маленькоюцеглинкою LEGO. Дитина повинна відтворитикожне слово, шукаючицеглинку зпотрібною буквою та з’єднуючи їх разом.

8. Вчимосярахуватикількість букв в словах.
Мета: закріплюватинавичкичитання, розвиватимислення, вміннявиконуватизавданнявідповіднодопоставленої мети.
Хідвправи: пишу слово на довгійцеглинці LEGO, де кожна буква  співпадає зоднією маленькоюцеглинкою LEGO. Дитина повинна підібратитакі ж самілітери на маленьких цеглинках LEGO та зробити слово, як на довгійцеглинці.

9. Вивчатискладиу словах.
Мета: вчитидитину ділити слово за складами, розвиватимислення, вдосконалюватинавичкичитання.
Хід вправи: пишу слово на довгійцеглинці LEGO, де кожний склад співпадає зоднієюмаленькоюцеглинкою LEGO. Дитина повинна підібратитакі ж самісклади на маленьких цеглинках LEGO та зробити слово, яке на довгійцеглинці.

10. Вчимо члениречення з цеглинкамиLEGO.
Мета: вивчати та закріплюватипоняття про члениречення,  розвиватидрібну моторику .
Хідвправи: найдовшіцеглинкипідписую назвоюкожної частини  мови: іменник, прикметник, дієслово, займенник, числівник і прислівник. На інших цеглинках, менших, пишу різні слова. Дитина повиннарозібрати слова до належноїчастини мови, роблячивежіізконструкторLEGO.

11. Художники                                                                                                      
Мета: уявляти і творчомислити, вигадувати та описувати, експериментувати, генеруватиоригінальніідеї.
Хід вправи:  дітирозкладаютьцеглинки на аркушіпаперу.
Використовуючиолівці, фломастери, фарби, дітидомальовують до цеглинокрізнідеталі, перетворюючиїх на частину малюнка. 

12.Відповідаємоцеглинками
Мета: слухати і відповідати на запитання, швидкореагувати на виклики, використовувати на практицінабутізнання, вмітикеруватиемоціями.          
Хід вправи:1. Дітям пропоную будь-яку тему (континенти, тварини, рослини, частинимовитощо). За кожнимпоняттямзакріпленацеглинкапевногокольору. Відповідають на запитаннядітилише за допомогоюцеглинок. 2. Наприклад: «Воднийсвіт»– Якщо дитина чуєназвурічки, вона піднімає правою рукою синю цеглинку. ( Називаю будь-якіназви, дітямпотрібнореагуватитільки на назвурічки в зазначенийспосіб. Наприклад, Боржомі, Дніпро, леопард, Амазонка тощо) – Якщо дитина чуєназву озера, вона піднімаєлівою рукою блакитнуцеглинку. (Називаю будь-якіназви, дітямпотрібнореагуватитільки на назву озера в зазначенийспосіб).   

13. Літературніскарбнички
Мета: розумітихудожнітвори, виділятиосновнупроблему, аналізуватиїї, пропонуватисвійваріантвирішення, письмово, стисловикладатидумки, розкладатитекстнаважливіскладові, розумітикомпозиціюізнаходитилітературніприйоми, використаніавтором, усноіписьмововисловлюватисвоїдумки.
Хідвправи: 1. На аркушіпаперудітиобводятьцеглинкивідповіднимикольорами. Отриманікольоровіпрямокутники і будуть «скарбничками».
2. Дітямпропонуєтьсязгадатилітературнийтвір, який вони читали напередодні. Отримануінформацію і знання пропоную розкласти по скарбничках: в червонускарбничкузаписатиіменаголовнихгероївтвору, в жовту — записати, якічарівні, незвичайніречібуливикористані, в зелену — записатиосновну проблему твору, в синю — якийваріантвирішеннябувзапропонований автором, в блакитну — записативласнийваріантвирішенняпроблеми.

14. Математика і я   
Мета: дітивчаться математичній грамотності,  застосовуватиранішевивчене, швидкореагувати, виконуючипроблемнезавдання.
Хідвправи:  1. Дитина об’єднує 6 цеглинок у двігрупи: холодні та теплікольори. Цеглинкамтеплихкольорівприсвоюється знак “+”, холодних – знак “-“.  За кожноюцеглинкоюзакріплюється своя цифра. Наприклад, червона =1, помаранчева = 2, жовта =3, зелена =4, блакитна =5, синя =6 (знаки і цифриможуть бути будь-якими).
2. Пропоную дітямвикластиматематичнийланцюжок, використовуючипотрібніцеглинки, для того щоботриматисвійвік, кількістьчленівродини, днівтижня, місяців у навчальномуроцітощо.

15.Світлофор
Діти називають кольори світлофору,об’єднуються в три групи,обравши цеглину певного кольору.
 Завдання групі:привітатися,представитися. Перемагає група, яка виконала завдання першою.Поступово,через кілька днів,тижнів, завдання ускладнюю: «назвати прізвище,по батькові,адресу,день народження».

16.Пори року
З яким кольором асоціюється пора року? Весна –зелений. Зима-синій. Осінь-жовтий. Літо-червоний. Діти називають по черзі,об’єднуються в групи за кольором цеглин.Завдання групі:назвати місяці кожної пори року.

17.Склади модель характеру
Цеглини розподіляють за кольором на теплі та холодні.Згадуючи казкових героїв, називають позитивні та негативні риси характеру,співвідносять з цеглиною.

18.Виростимо речення
Починаємо гру з однієї цеглини. Іменник-зелена. Дівчинка.
Дієслово. Червона. Дівчинка співає. Прикметник-жовта. Весела дівчинка співає.
19.Склади модель слова
Голосний-червона, приголосний твердий-зелена,приголосний м’який –блакитна. Порівнюють моделі,з’ясовують, якою буквою позначають звуки на письмі.
20.Ігри – руханки з цеглинками
Збери комплект,відтвори за зразком та інші.
21.Трансформер
Завдання групі:збудувати істоту,рослину,будівлю,вид транспорту тощо. Розказати про неї. Обвести,домалювати,оживити.

Висновок
ВикористанняLEGO  на уроках у початковійшколі – цекорисний і важливийелементнавчальногопроцесу. Працюючи з LEGO, дітирозвиваютьпросторовууяву. Добре організована робота з конструктором LEGO має великий потенціал: допомагаєвироблятипевніякості - посидючість, взаємоповагу, акуратність, терпіння,розвиває креативне мислення.
Діти вчаться домовлятися,відстоювати власну думку,поважати думку інших,доповнювати один одного, шукаючи спільні рішення,висувати ідеї,творчо мислити,експериментувати.









0 коментарі:

Дописати коментар

 

Блог педагогів початкової школи Енергодарської гімназії №1 Template by Ipietoon Cute Blog Design